Deklaracja dostępności

Wstęp

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony poradni www.ppp5.wroc.pl

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2012.11.07

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Strona nie ma funkcjonalności zastąpienia gestu złożonego na ekranie gestem prostym. Może to stanowić problem w przypadku obsługi ekranów dotykowych.

  • Filmy lub zdjęcia nie posiadają transkrypcji tekstowej.

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Strona internetowa www.ppp5.wroc.pl jest responsywna - dopasowuje się do urządzenia na którym ma być wyświetlana np. tablet, smartfon, komputer. Na ekranach dotykowych jest udogodnienie w postaci zwiększania czcionki.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standartowych skrótów klawiaturowych przeglądarki np. dla Google Chrome:

  • Otwarcie nowego okna [Ctrl] + [n]

  • Otwarcie nowego okna w trybie incognito [Ctrl] + [Shift] + [n]

  • Otwarcie nowej karty i przełączenie na nią widoku [Ctrl] + [t]

  • Ponowne otwarcie zamkniętych kart w kolejności, w jakiej zostały zamknięte [Ctrl] + [Shift] + [t]

  • Otwarcie strony startowej w bieżącej karcie [Alt]+ [Home]

  • Otwarcie poprzedniej strony z historii przeglądania w bieżącej karcie [Alt]+ [strzałka w lewo]

  • Otwarcie następnej strony z historii przeglądania w bieżącej karcie [Alt]+ [strzałka w prawo]

  • Zamknięcie bieżącej karty [Ctrl] + [w] lub [Ctrl] + [F4]

  • Zamknięcie bieżącego okna [Alt]+ [F4]

  • Otwarcie opcji drukowania bieżącej strony [Ctrl] + [p]

  • Otwarcie opcji zapisu bieżącej strony [Ctrl] + [s]

  • Zatrzymanie wczytywania strony [Esc]

  • Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia [Tab]

  • Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia [Shift] + [Tab]

  • Włączanie i wyłączanie trybu pełnoekranowego [F11]

  • Powiększenie całej zawartości strony [Ctrl] + [+]

  • Pomniejszenie całej zawartości strony [Ctrl] + [-]

  • Przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony [Ctrl] + [0]

  • Przewinięcie strony internetowej w dół o jeden ekran [PgDn]

  • Przewinięcie strony internetowej w górę o jeden ekran [PgUp]

  • Przejście na górę strony [Home]

  • Przejście na dół strony [End]

  • Przeniesienie kursora na początek poprzedniego słowa w polu tekstowym [Ctrl] + [strzałka w lewo]

  • Przeniesienie kursora do następnego słowa [Ctrl] + [strzałka w prawo]

  • Usunięcie poprzedniego słowa w polu tekstowym [Ctrl] + [Backspace]

  • Otwarcie strony startowej w bieżącej karcie [Alt]+ [Home]

  • Przywrócenie normalnego rozmiaru strony [Ctrl] + [0]

Jeżeli istnieje potrzeba zamiany tekstu na mowę, można to zrealizować w następujący sposób:

  1. uruchomić stronę www.ppp5.wroc.pl w przeglądarce Google Chrome,

  2. kliknij w link,

  3. przeprowadź instalację,

  4. zaznacz tekst, który ma być odczytany,

  5. kliknij prawym przyciskiem myszy,

  6. wybierz opcję "Odczyt wybór".

Jeżeli istnieje potrzeba użycia wysokiego kontrastu, można to zrealizować w następujący sposób:

  1. uruchomić stronę www.ppp5.wroc.pl w przeglądarce Google Chrome

  2. kliknij w link,

  3. przeprowadź instalację.

Użycie wysokiego kontrastu naciskamy ([Shift]+F11), aby wyłączyć naciskamy ponownie ([Shift]+F11)


Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022.02.23.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z placówką.

Osobą kontaktową jest Elżbieta Moryc dyrektor Poradni, poprzez e-mail: sekretariat. ppp5@wroclawskaedukacja.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (71)798-68-31. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna


Sposób dojazdu

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 posiada siedzibę główną we Wrocławiu przy ul. Piotra Czajkowskiego 28. Budynek jest dostosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Do Poradni można dojechać korzystając z własnego samochodu lub publicznego środka komunikacji – przystanki autobusowe (linia A, N, 119,116, 128,130) usytuowane są w pobliżu budynku poradni. W pobliżu nie ma postoju taksówek. Chodnik nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących. Przejścia dla pieszych nie mają sygnalizacji świetlnej ani dźwiękowej. Przed Poradnią nie funkcjonuje parking, najbliższe miejsca postojowe znajdują się po przeciwnej stronie ulicy.


Wejście do budynku i strefa obsługi

Wejście do budynku z poziomu gruntu odbywa się za pośrednictwem schodów wyposażonych w barierkę i windę (należy za pomocą dzwonka skontaktować się z pracownikiem poradni). Drzwi wejściowe do Poradni przystosowane są do przejazdu wózka inwalidzkiego. Korytarz, jak i pomieszczenia na parterze dostosowane są do osób poruszających się na wózkach. Sekretariat znajduje się na parterze na końcu korytarza po lewej stronie. W Poradni nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, natomiast informacje o poszczególnych gabinetach zostały wyraźnie nadrukowane na kontrastowych tłach. W Poradni nie ma windy, ale stosuje się zmiany organizacyjne polegające na przeprowadzeniu diagnoz, rozmów, w gabinetach usytuowanych na parterze. Toaleta, znajdująca się również na parterze, dostosowana jest dla osób niepełnosprawnych. Do Poradni i wszystkich jej pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W Poradni istnieje możliwość załatwienia sprawy przez osoby z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową. W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz tłumacza języka migowego. Osoby wymagające pomocy tłumacza powinny zgłosić taką potrzebę w Sekretariacie w terminie co najmniej na 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Poradnią poprzez przesłanie:

  • wiadomości e-mail pod adres: sekretariat.ppp5@wroclawskaedukacja.pl

  • wiadomości poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP

  • korzystając z faksu: 71 798 43 31


Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego > link