Projekt „Bliżej emocji”

* Zgodnie z realizacją zadań z planu pracy Poradni, w tym Gminnego Programu Wspierania Rodziny, Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego

Szanowni Państwo,

Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, rodziców i nauczycieli stworzyliśmy projekt „Bliżej emocji” obejmujący wsparcie rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi.

Od lat prowadzimy diagnozę trudności szkolnych dzieci i młodzieży i zawsze obserwowaliśmy związek problemów w nauce z funkcjonowaniem emocjonalnym dziecka. W ostatnim czasie, kiedy pandemia zachwiała poczucie bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i dorosłych, zmieniając nasze codzienne funkcjonowanie: sposób nauki, pracy, odpoczynku oraz kontaktów z innymi, obserwujemy znaczny wzrost problemów emocjonalnych naszych podopiecznych. Dlatego też, postanowiliśmy wesprzeć Rodziców oferując im możliwość poznania przyczyn trudności emocjonalnych dzieci i młodzieży oraz wskazując sposoby działania, ukierunkowane na poprawę ich funkcjonowania.

W ramach projektu oferujemy:

  1. Pogłębioną diagnozę problemów emocjonalnych dziecka (obszar biologiczny, rodzinny, społeczny) – opartą o wywiad z rodzicami, obserwację i diagnozę dziecka, wyniki dodatkowo zalecanych badań/konsultacji specjalistycznych.

  2. Psychoedukację rodziców – konsultacje z pedagogiem, psychologiem, psychoterapeutą ukierunkowane na poprawę funkcjonowania dziecka.

  3. Ewaluację podjętych działań – po wdrożeniu zaleceń przekazanych podczas psychoedukacji rodziców.

Projekt będzie realizowany w naszej Poradni przez zespół w składzie:

  • Marta Kasek – psycholog, psychoterapeuta

  • Magdalena Rajterowska – psycholog, psychoterapeuta

  • Artur Stężała – pedagog, psychoterapeuta

Zachowania dziecka, które mogą być sygnałem, że z czymś sobie nie radzi:

  • nie panuje nad emocjami, wybucha złością, zachowuje się agresywnie, autoagresywnie

  • boi się wielu rzeczy

  • nie potrafi się skupić, zachowuje się chaotycznie, ma problemy z nauką

  • przejawia dziwne zachowania (sztywne rytuały, natręctwa)

  • zmieniło się: słało się bardziej smutne, ciche lub odwrotnie: pobudzone

  • ma kłopoty ze snem lub jest nadmiernie ospałe

  • przejawia zaburzenia odżywiania: je za dużo, za mało, odchudza się

  • zmyka się w sobie, wycofuje z kontaktów z rówieśnikami

  • i inne….

Jeśli któreś z powyższych zachowań obserwują Państwo u swoich dzieci/nastolatków i mają one charakter stały, zapraszamy do kontaktu.

Osoby chętne mogą rejestrować się telefonicznie w sekretariacie PPP5: (71) 798 68 31.